Artikel från Iform.se

 

Träning
 

Hård träning förbränner magfettet

Blir du inte av med bilringarna runt magen trots otaliga promenader och ändlösa kilometrar på konditionscykeln? Dra då ner på träningstiden och öka intensiteten.


 
Det rekommenderar en grupp forskare som har undersökt effekten av träning vid låg, måttlig respektive hög intensitet. Deras mätningar på 27 överviktiga kvinnor visar att bara intensiv träning tar ordentligt tag i magfettet. Båda träningsgrupperna förbrände lika många kalorier, men bara de som tränade intensivt gick ner på magen.


Så här får du en platt mage:

1. Spring i 25-30 minuter i ett tempo som motsvarar 10-15 sekunder under ditt tävlingstempo (på distanser över 5 km). Det är cirka 12 km i timmen.

2. Träna high impact aerobics i 45-60 minuter på medel till hög nivå. Tiden inkluderar uppvärmning.

Källa: Medicine & Science in Sports & Exercise

I FORM 3/2009

Kommentarer
Postat av: Sara

För några veckor sedan blev jag medlem här: http://www.freestreet.se/?r=1427 sen dess har jag fått hem presenkort till ett värde av 950 kr. Helt otroligt och helt GRATIS! Det bästa är att man själv får välja vilka butiker man vill spendera presenkorten på, jag har bland annat valt H&M och cdon.com. Bli medlem du med, det är jättelätt =)



PS. Kika gärna in på min blogg och svara på dagens fråga DS.

2009-04-21 @ 22:13:15
URL: http://ertansara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0