"Äta bör man, annars dör man"

Har du någonsin tänkt på varför du äter? Att vi måste äta för att leva, det är ett faktum. Men ofta äter vi onödiga saker utan att tänka. Är man sugen på tillexempel choklad så kan det vara ett tecken på att du behöver äta mer protein - Kroppen är då i behov av återuppbyggande. Som du vet så behöver inte kroppen choklad. Många äter även för att stilla en sorts annan hunger. Kanske på kärlek. Tröstätning har du nog hört talas om förut. Nästa gång du är sugen på något, fastän du har ätit, tänk då igenom det här först:

- Har jag druckit tillräckligt med vatten idag?

- Sov jag tillräckligt inatt?

- Har jag slarvat med maten på sistone? ( Ät isåfall bra, riktig mat)

- Är det något annat jag egentligen vill ha? ( närhet ex.)


 
Beach 09, here we come!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0