Frukost + sjukling

Idag åt jag sojayogurt med jordgubbar till frukost. Det är ca 200 kcal ( alltså ganska lite ).
Om jag hade vetat att jag inte skulle få mat på en bra stund så skulle jag istället ha ätit några ägg + lax eller räkor med tomatsallad, men nu är det så att jag är sjuk, ligger hemma och har tillgång till kylskåpet när jag vill.
Överlag så tycker jag att ungdomar som går i skolan absolut Ska äta frukost, där är det inget snack om saken, men jag tycker att man ska äta en kcal fattig frukost. I skolan så bestämmer vi ju ändå inte själv när/vad vi äter + att man alltid äter relativt tidigt. Då spelar det ingen roll om det knorrar lite i magen en halvtimme innan du vet att du får äta. Hungern är den bästa kryddan.


Nu ska jag snart bege mig ut i solen för en långpromenad. Den enda tillåtna träningen när man är sjuk...


Kommentarer
Postat av: Emma

skitbra blogg! Jättebra att du ger exempel på maträtter och frukostförslag och sådant.. vad man ska äta är alltid det svåraste enligt mig. Är kass på rätter som är nyttigt.. :)

2009-04-18 @ 12:05:12
URL: http://www.meiio.se
Postat av: Anonym

ey,nice blogg hörru:D





http://femsmultron.blogg.se är min blogg ialf:)

Skriver om det ALDRA SENASTE skvallret :)

Den är bland dom största skvaller bloggar på blogg.se!!

2009-04-18 @ 16:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0