Hur ser mina träningsvanor ut?

 - Jag dansar sju ggr i veckan ( kanske låter mycket, men det är sjukt kul)

- Styrketränar hemma 3-4 ggr i veckan, väldigt kort - lite armhävningar och står på händer för det mesta

- Promenad ca 20 min 4 ggr i veckan

När man utövar samma träning så mycket som jag tex dansar, så vänjer sig kroppen och bränner inte lika mycket som om en person som aldrig har dansat skulle kastas ut i att dansa varje dag helst plötsligt. Därför ser jag till att promenera så mycket jag hinner/ orkar.

När jag har lov från dansen så tränar jag på sats, både gym och pass. Deras pass är verkligen grymma, mycket beroende på instruktörerna som alla är väldigt bra - de ser vältränade och friska ut och de Ser verkligen alla personer i en gympasal och kan därav motivera hela gruppen till att orka kämpa ännu mer.

Mina favoritpass från sats är:

Bodycombat -konditionspass där man använder sig mycket av överkroppen - blandning av olika kampsporter

Bodypump - Styrketräning med skivstång

Core - lågintensiv rygg och magträning

Yoga - rörlighet och uthålighetsstyrka


Ett tips är att man brukar få provträna gratis på sats, det fick jag iallafall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0