Mjölkprodukter

Kroppen slutar att bryta ner mjölksocker redan i femårsåldern, därför passerar sockret tarmen onedbrutet vilket för många resulterar i en svullen mage. Det är dock väldigt svårt att sluta helt med mjölkprodukter, tro mig jag har provat, eftersom vi idag använder det i nästan all mat och alla mål.

Här är mina tips:

 -----> Vanlig mjölk ersätts av ex. Havremjölk




------> Vanlig yogurt ersätts med sojayogurt


Det är alltså laktosen vi vill undvika. Även värt att fundera lite på varför du äter mjölkprodukter, människan är det enda djuret som fortsätter att " dia" efter spädbarnsålder. Som sagt ska man försöka tänka på vad kroppen är byggd för att äta. Många anser att mjölk är en bra proteinkälla, det anser inte jag. 3.4 g protein per 100 g är inge vidare. Dessutom innehåller mjölk lika många kcal som läsk...

Kommentarer
Postat av: Anna

Mjölk innehåller även massor med kalcium som är jätteviktigt för skelettet.

2009-04-18 @ 13:33:13
URL: http://myworldmylife.blogg.se/
Postat av: Johanna - MyShoebox.se

Jag tänkte precis säga som Anna, kalcium. Och vitaminer.

2009-04-18 @ 19:42:50
URL: http://myshoebox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0