Sömn

Jag måste erkänna att jag inte är så bra på att planera in tillräckligt med sömn, men det hindrar mig inte från att påpeka hur viktigt det är. Under sömnen( framförallt mellan 22 - 01) produceras uppbyggande hormon i kroppen som alltså bygger upp muskler m.m. Har man sovit tillräckligt mycket så blir man garanterat inte lika sötsugen dagen efter som om man skulle ha sovit dåligt. Anledningen är att när man är trött så lurar kroppen sig själv och tror att den behöver snabb energi fastän det egentligen bara är sömn som den behöver.
Jag brukar överlag vara ganska sötsugen ( har dock bra kontroll över mig själv och äter det ej) men när jag nu har varit hemma i några dagar och sovit för det mesta så är jag inte i ens i närheten av att vara så sötsugen som jag brukar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0