Varför är frukt inte så bra som alla säger?

Jag har förstått att vissa blir lite upprörda angående inlägget där jag anser att frukt inte bör vara en stor del av kosten. Så här ligger det till:

 - Växer apelsiner,bananer,knallgröna äpplen m.m. i sverige? - hmm, NEJ! De plockas i afrika exempelvis och fraktas sedan till Sverige

- Var får frukten vitaminer ifrån? Jo från marken, förutsatt att den har växt till sig på sitt lilla träd.

När man plockar frukt från andra kontinenter, så plockar man dem omogna. Istället sprutas olika medel+vatten in i dem som gör att de växer på ett onaturligt sätt. När man plockar frukten omogen så har den inte hunnit få i sig vitaminer från marken. Alltså består frukten nästan bara av fruktos(fruktsocker) och vatten. Kroppen hanterar inte olika sockerarter på olika sätt - alltså bör frukt ätas med måtta!

Däremot om du äter äpplen från grannens tomt eller liknande så kan det vara en bra vitaminkälla...Men visste du att ex. att broccoli innehåller mer c-vitamin än apelsin? däremot betydligt mindre kolhydrater.

Jag måste tillägga också att apelsiner, bananer m.m. är utmärkt kost för afrikaner - eftersom råvarorna växer där ( jag har pratat om det här i ett tidigare inlägg, att man ska äta det som växer omkring oss) Människor på olika kontinenter är anpassade till olika saker, det är lika enkel matematik som att mörkhyade människor tål mera sol.


- Svensk råvara?




Kommentarer
Postat av: Behm

Hej, bra upplagd blogg...men om du tränar så mycke borde inte du redan se ut som dom här personerna du lägger upp då? lr?

2009-04-20 @ 18:53:18
URL: http://copperglow.blogg.se/
Postat av: josephine

oj! detta hade jag ingen aning om. nu får det bli ändring på mitt fruktintag. :O

(svara gärna på mina inlägg i min blogg.) lite svårt o gå tillbaka till inläggen ^^

josephine

2009-04-20 @ 21:07:22
URL: http://iwanttobefreefromthis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0