Hälsa i all ära

men Ibland känner man självklart för att unna sig. Mitt tips är att man kan unna sig kcal-fattiga livsmedel som kanske inte är så hälsosamma, men som dock inte påverkar din vikt annat än positivt.

Så här gör jag när jag blir sötsugen eller småhungrig:

- Dricket lightläsk

- Dricker kaffe (svart)

- Dricker thé

- Äter lättglass med vaniljsmak + värmer frysta hallon i mikron att ha till samt lite kanel

- Äter feta yogurtar som jag sedan tillsätter sötningsmedel i Mmmm smakar som glass.
( ja - fett är fortfarande bra, förutsatt att man drar ner på kolhydrater såklart)

- gör iordning grönsaksstavar

- äter ugnstekt squash

- äter mörk, mörk choklad ( fast inte så ofta då detta inte är kcal-fattigt)

- äter bär såklart! bär är mycket bättre än annan frukt då de innehåller mindre kolhydrater, men mer näringsämnen

Lightprodukter måste man dock kolla på innehållsförtäckningen att de inte innehåller mycket kolhydrater. Och drick lightläsker med måtta då de innehåller aspartam. I mitten av bloggen står det skrivet om aspartam som sötningsmedel vs ett extrakt vid namn stevia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0